Podróże

Wilno

Będąc w Augustowie postanowiliśmy wykupić jednodniową zorganizowaną wycieczkę do Wilna. Jest mnóstwo lokalnych biur podróży, które się w tym specjalizują, jest więc w czym wybierać. Nie lubimy takich wycieczek, ale po paru dniach prowadzenia auta i przemieszczania się, mieliśmy ochotę odpocząć i „być wożonym”. Wyjazd był wcześnie rano z centrum Augustowa (ok. 6), po trzech godzinach ( z przerwą na wymianę waluty) dojechaliśmy do Troków, gdzie można było zwiedzić Zamek Wielkich Książąt Litewskich.
Stamtąd jechaliśmy już prosto do Wilna – pierwszy przystanek: Cmentarz na Rossie, gdzie znajduje się m.in. miejsce pochówku urny z sercem Józefa Piłsudskiego.
Zamek w Trokach

Troki

Cmentarz na Rossie

Kiedy dojechaliśmy do centrum Wilna, grzecznie odłączyliśmy się od wycieczki. To totalnie nie są nasze klimaty, chodzenie za przewodnikiem zwartą grupą (średnia wieku 40+). Chodziliśmy więc swoimi ścieżkami (a czasu nie było wcale bardzo dużo, ok.3 godzin, gdybyśmy chodzili z wycieczką mielibyśmy niecałą godzinę wolnego). Udało nam się zjeść fajne litewskie przysmaki i wypić piwo.
Wilno zrobiło na nas pozytywne wrażenie (właściwie ten ułamek Wilna, który widzieliśmy), myślę, że zdecydowanie warto tam pojechać na dłużej.

Ważnym punktem wycieczki była pauza na zakupy w litewskim markecie, żeby wydać do końca lity. Pogoda nam dopisała, wycieczka była całkiem udana. Wybraliśmy biuro Wehikuł Podróży, serdecznie polecamy jeśli będziecie w okolicach Augustowa czy Suwałk i będziecie mieli ochotę na wycieczkę za granicę 🙂